כאשר בעל עסק מחליט שהוא רוצה להתחיל לבצע פעילות שיווקית באפיקים דיגיטליים, עליו לשים לב לדברים הבאים על מנת שהשיווק יצליח בצורה טובה יותר:
נכסים דיגיטלים - נכסים דיגיטלים יכולים להיות החל מאתר אינטרנט, עמוד פייסבוק ועד לבלוג אישי. יצירת נכסים דיגיטלים רלוונטית באותה מידה כמו לפתוח חנות ברחוב או מחסן שיאחסן את כל סחורת העסק, רק שבדיגיטל, מה שצריך לאחסן הוא את ה"דאטה" על המשתמשים שביקרו בנכסים שלך.
דאטה - היהלום של העולם הדיגיטלי... ככל שהעסק שלך אוחז בכמות גדולה יותר של דאטה רלוונטית, השיווק הופך להיות יותר יעיל, ממוקד ויותר איכותי. הדאטה היא קהל היעד, והאיכות נמדדת באחוז ההמרה לעסקה.
סוג מוצר - לא כל עסק צריך לפרסם בגוגל, וכנ''ל לגבי פייסבוק. ראשית יש להבין, מהו המוצר שאני מוכר, האם הוא מוצר need (משמע - המוצר עונה על צורך מסויים) או שהמוצר הוא מוצר push (משמע - לא מוצר שעונה על צורך, אבל כן יכול לשפר איכות חיים מסויימת). דוגמא למוצר need - תיק בית ספר לילד, דוגמא למוצר push - משחקים לפלאפון.
תוכן וקריאייטיב - זאת הסיסמא, זה "הבשר" של העסק שלך, התוכן הוא האופציה הכי טובה לאפיין את הדאטה שלך לרמת רלוונטיות מסויימת. כמות האנשים שצפו בסרטון, כמות האנשים שקראו כתבה וכו...
יעד דיגיטלי - "אני רוצה לשווק את העסק שלי" היא אמירה כללית שצריך לדייק אותה קצת יותר. הצבת יעדים היא ההתחלה הטובה ביותר לבניית אסטרטגיה דיגיטלית. מה המטרה? מהם האמצעים? ומה דרך הפעולה הטובה ביותר(סוג הקמפיין). דוגמאות ליעד דיגיטלי - הגדלת המכירות מהאתר ב 10% , הגדלת מספר הלקוחות ב 5 כל חודש
ככל שתשימו לב לדברים הללו, כך תבינו יותר ויותר את משמעות העבודה בדיגיטל, אל תפחדו להעז ולנסות, כי על זה מתבסס השיווק הדיגיטלי.