מה יותר חשוב ממוצר מצוין עם מחיר אטרקטיבי, מיתוג חזק וטירגוט מדויק❓ 🧐
בעולם הדיגיטלי השלבים של חקר, הערכה ובחירה לקראת הרכישה – הם מעגליים ולא לינאריים.
תהליך הרכישה נע על פני הציר: צורך-חקר/בדיקה-הערכה/השוואה-בחירה-רכישה.
תהליך רכישה בחנות פיזית תואם לציר הלינארי – הצרכן מבצע את החקר, ההערכה ובחירה ואז יוצא פיזית לחנות אשר ממנה קרוב לוודאי ירכוש את המוצר.
לעומת זאת, ברכישה מקוונת – החקר וההשוואה זמינים בכל רגע נתון, גם לאחר הוספה לסל.
בעולם הדיגיטלי, הנאמנות למותג יורדת וכל הפרעה בדרך לרכישה עלולה לערר את החלטת הקניה.
אז מה כן הצרכן מחפש?
לראות שמישהו כבר עשה את הפעולה הזהה ונתן חוות דעת טובה עלייה ( Social Proof) .
75% מהאנשים מציינים את הגברת כוונות הקניה על סמך הפוסטים במדיה החברתית.
מספר ההפניות לאתרי ה-e-com ממקורות תנועה חברתיים גדלו למעלה מפי -2 בשנתיים האחרונות.
מרכיב Social Commerce מקבל חשיבות גוברת בשנים האחרונות מכלל המערכות ה- e-com.
אמנם, במקור אנשים פונים ל- e-com מטעמי המחיר והנוחות. יחד עם זאת – האינטרקציה האנושית היא זו שמניעה לבחירת המוצר וביצוע הרכישה בפועל.
כתוצאה, החיבור בין e-commerce ו- social media רק הולך וגובר.
חיבור זה מהווה הזדמנות עבור המפרסמים , אשר, מעבר להנחות מחיר, יכולים להניעה את המכירות על ידי חיזוק מדדי engagement.
לסיכום, עלינו לראות במדיה חברתית מרכיב אינטגרלי באסטרטגית ה-e-com לטובת חיזוק כוונת הקניה והגברת העדפה למותג.